“Goede verkopers zijn relatiebouwers die waarde creëren en hun klanten helpen beter te worden”

Telemarketing

Telemarketing uitbesteden en kwalitatieve leads genereren

Vandaag de dag is telemarketing nog steeds een krachtige en effectieve sales tool waarvan elke onderneming kan profiteren. Althans, wanneer de telemarketing correct en volgens een gestructureerd proces wordt uitgevoerd. Telemarketing leidt dan tot een toename van leads en sterkere klantrelaties. Er is echter meer voor nodig dan alleen een script en een lijst met namen. Merkt u dat nieuwe sales ontoereikend zijn en bent u op zoek naar een manier om groei te realiseren? Wij kunnen u helpen uw marktaandeel te vergroten, door klanten te werven en bestaande klantrelaties te onderhouden.

Waarom zou u telemarketing uitbesteden?

Ondernemers kiezen er wegens verschillende redenen voor om hun telemarketing uit te besteden. Door dit deel van de sales activiteiten uit handen te geven aan hierin gespecialiseerde professionals, weet u dat er een maximaal resultaat zal worden bewerkstelligd. Onze telemarketeers hebben een intensieve, formele training doorlopen en weten tot in de puntjes hoe ze koude acquisitie moeten aanpakken. Bovendien krijgt telemarketing zo een hoofdrol, in plaats van dat het een ondergeschoven kindje op de salesafdeling blijft.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Succesvolle telemarketing start niet lukraak, maar wordt gekenmerkt door duidelijke doelen en plannen. Doelen die gebaseerd zijn op de eerder genoemde overtuiging dat zowel de ondernemer als de klant in zijn behoefte dient te worden voorzien. Zo is het antwoord op de vraag ‘wie zijn de prospects?’ nooit ‘iedereen’. Succesvolle telemarketing betekent de markt en de prospects kennen en een duidelijk doel voor de telefoongesprekken definiëren. Uiteraard is het van belang te weten hoe een juiste bellerslijst tot stand komt. Aan ons kunt u dit met een gerust hart uit handen geven.

Telemarketing uitbesteden om op een juiste manier new business te realiseren

Door het uitbesteden van telemarketing werkt uw bedrijf tegelijkertijd aan dataopbouw. Door een actuele database met prospects te creëren, zult u de resultaten van uw toekomstige campagnes aanzienlijk kunnen verhogen. U zult meer kwalitatieve leads genereren en de agenda’s van uw sales medewerkers zullen voller raken met relevante afspraken. Wij zorgen voor de klantenwerving en -binding, uw sales medewerkers hebben meer tijd voor het uitstippelen van de commerciële route en het opzetten van hierbij behorende campagnes.

Andere voordelen van telemarketing uitbesteden

Overweegt u uw telefonische aquisitie uit te besteden, maar twijfelt u of medewerkers van een extern bureau wel dezelfde diepteantwoorden kunnen geven als uw eigen medewerkers? Bij ons hoeft u zich hier geen zorgen om te maken. Onze medewerkers verdiepen zich in uw bedrijf en weten precies wat daar gaande is. We zijn op de hoogte van uw bedrijfsprocessen en weten zo alle vragen van uw klanten te beantwoorden. Onze medewerkers begrijpen welke oplossingen en antwoorden in het voordeel van uw bedrijf uitpakken en doen het nodige om dit te bewerkstelligen.

Kwalitatieve leads genereren door verdieping in uw bedrijf én uw klant

Telemarketing voeren wij uit volgens een vast stappenplan. Zo is het in de eerste fase van belang om doelstellingen en criteria te bepalen waaraan een lead moet voldoen en de gespreksaanpak te bepalen die hierop het beste aansluit. Uiteraard wordt de gespreksaanpak eerst getest alvorens deze daadwerkelijk in de praktijk wordt gebracht. Zo kan de campagne verder geoptimaliseerd worden. Optimalisatie is overigens iets wat doorlopend gebeurt en voortkomt uit de contacten die wij met uw prospects hebben. Uiteraard houden we u continu op de hoogte van de voortgang en resultaten.

Hoe gaan wij te werk?

Het uitbesteden van telemarketing leidt tot het genereren van meer kwalitatieve leads, een ander woord voor prospects of mogelijk nieuwe klanten voor uw bedrijf. Een kwalitatieve lead wordt door verschillende aspecten bepaald: de doelgroep, de beslissingsbevoegde, de propositie van de organisatie en de criteria van de daadwerkelijke afspraak. Onze professioneel getrainde teamleden werken altijd in tweetallen om uw project te sturen, zodat werkelijk geen enkel detail ontgaat. Wij verdiepen ons in uw bedrijf én uw klant.

Hoogwaardige acquisitie door met uw prospects in gesprek te gaan

Bij ons bent u verzekerd van medewerkers die uw klantdate verrijken, uw bedrijfscultuur begrijpen en kwalitatieve leads genereren. Wij lezen geen script voor aan uw prospects, maar gaan met hen in gesprek en weten uw doelstellingen zo maximaal tot leven te brengen. Prospects gaan nu eenmaal pas tot actie over wanneer zij met een medewerker spreken en niet wanneer er enkel tegen hen gesproken wordt. Uw doelstellingen staan in elke fase van het telefoongesprek centraal. Bent u op zoek naar hoogwaardige acquisitie? Vraagt u dan nu vrijblijvend een offerte op bij Call Leaders.